Ensimmäiseksi minun on pahoiteltava sitä, että en ole aikoihin saanut aikaiseksi kirjoittaa tänne mitään (minulla on ollut kiire olemattomassa elämässäni, tehden olemattomia asioita ja miettien olemattomia ongelmia). Mutta nyt lupaan ryhdistäytyä ja lupaan jatkossa kirjoittaa tänne suhteellisen säännöllisesti. Ehkä kerran tai kaksi viikossa voisi olla hyvä tahti kertoa henkilökohtaisessa elämässäni tapahtumattomista asioista.

Tai en minä tiedä tapahtuuko minun elämässäni koskaan mitään, ehkä tapahtuu, ehkä ei. Minä olen kovin huono arvioimaan sitä. Nyt voisin kyllä myöntää (vastahakoisesti(ko?)), että elämässäni on tapahtanut oikeastaan aika paljon kaikenlaista. Ehkä aika paljon on kuitenkin väärä sanavalinta. On oikeastaan tapahtunut vain yksi asia. Tai oikeastaan henkilöstä ei voi puhua asiana. Vai voiko? Tai toisaalta en minä edes tiedä onko se tapahtunut tai onko mitään tapahtunut. Ehkä minä vain näen unta. Tai ehkä tämä kaikki onkin totta. En minä tiedä. En tosiaankaan tiedä. En tiedä, vaikka haluaisinkin ehkä tietää.

(Mutta jos tämä onkin unta, niin älkää jumalien nimessä herättäkö minua tästä unesta!)

Olen sentään saanut jotain (järkevää) aikaiseksi: Olen nimittäin viimeinkin saanut täytettyä erinäisiä lomakkeita, jotka liittyvät Edesmenneen asioihin. Jotenkin ahdistavaa että vielä pari vuotta kuolemansa jälkeen Edesmennyt ja hänen asiansa vaativat minulta huomiota ja tekoja. Mutta eläessään Edesmennyt oli samanlainen. Eli mihin koira karvoistaan pääsisi (haudassakaan).

Ja aamulla pitäisi jälleen raahautua virastolle...